Ruilen en retour sturen van standaardproducten

Alleen onbedrukte producten kunnen bij ons worden geruild. Ruilen vindt plaats op basis van gedeelde portokosten.

  • • Retourneer het product naar Simply Colors
  • • Vermeld het bestelnummer en het product, kleur en maat van wat u wenst te ontvangen
  • • U kunt het pakketje afgeven bij een postkantoor
  • • Na ontvangst van de retourzending nemen wij contact met u op. De porto voor de nieuwe zending nemen wij voor onze rekening

Bij vragen kunt u contact opnemen met de klantenservice door te mailen naar info@simplycolors.nl of bel op werkdagen naar 035-6038210, bereikbaar op maandag t/m vrijdag tussen 09.00 en 17.00 uur. Wij zullen binnen 48 uur contact met u opnemen.
 

Niet goed-geld terug

Bent u niet tevreden met uw bestelling? Dat is jammer! Bij ons kunnen alle onbedrukte producten aan ons worden geretourneerd. U kunt binnen 14 dagen contact opnemen met de klantenservice en uw artikel retourneren. Voeg bij de retourzending een print van de orderbevestiging mee. Vermeld hierop uw bankrekeningnummer voor terugstorting van de kosten van de bestelling. Vermeld de reden (optioneel) van uw retour. Wij zijn continu bezig met het verbeteren van onze producten en service. Wij zullen zo spoedig mogelijk maar binnen 14 dagen na uw melding het geld terugstorten (inclusief verzendkosten van de heenzending), mits wij het artikel retour hebben ontvangen of indien u kunt aantonen dat dit is teruggestuurd. De kosten voor het terugzenden zijn voor uw rekening. Lees hier meer over het herroepingsrecht.

Ruilen is niet mogelijk indien:

  • • het product is bedrukt
  • • het product een sticker is
  • • het product is gebruikt / gewassen
  • • de gebruiksinstructies niet zijn gehanteerd
  • • u zelf heeft geprobeerd een gebrek te herstellen
 

Retour sturen van maatwerk

De meeste bestellingen op simplycolors.nl zijn maatwerk, elk besteld product wordt speciaal voor u gedrukt. Het herroepingsrecht is daarom niet van toepassing op deze bestellingen. Simply Colors garandeert echter een 100% klanttevredenheid op al haar diensten. Wij vinden het namelijk belangrijk dat u, als klant, tevreden bent.

Om hier zo goed mogelijk aan te voldoen, vragen wij u contact met ons op te nemen wanneer u niet tevreden bent met uw bestelling. Wij ontvangen graag het ordernummer en een omschrijving van de klacht. Betreft het een zichtbare klacht, dan vragen wij een foto van het desbetreffende product mee te sturen. Dit kan naar onze klantenservice via info@simplycolors.nl.
 

Eigen verantwoordelijkheid

Een aantal zaken zijn uw eigen verantwoordelijkheid. Daarmee bedoelen we de kwaliteit van de eventuele foto of beeldmateriaal dat u zelf hebt geüpload, de juistheid van het adres van de bestelling en de teksten die u zelf op de producten hebt aangebracht. Voor deze onderdelen is lief.nl niet verantwoordelijk.

De meeste producten die u bij ons kunt kopen zijn uitgesloten van het herroepingsrecht, omdat dit maatwerk betreft. Alleen voor standaardproducten in onze webshop geldt het herroepingsrecht. U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen van de herroeping

Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien je slechts een deel van je bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden (Oostergracht 7, 3763 LX Soest) of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.